Drop in-dåb

Går du med tanker om at blive døbt? Så er drop in-dåb også en mulighed her i Sydhavn Sogn. Alle kan blive døbt til en drop-in dåb - børn, unge og voksne i alle aldre. Kom som du er! Tilmelding er ikke nødvendig. Datoer for næste drop in-dåb er:

LØRDAG DEN 15. JUNI 2024 KL. 10-13

Ved drop in-dåben er ritualet ganske uformelt. I tidsrummet kl. 10 - 13 ankommer man til Kirkeskibet, hvor man vil blive taget imod af en af kirkens medarbejdere, hvor du efterfølgende skal udfylde de nødvendige papirer. Du vil få en kort samtale med en præst indenfor på Kirkeskibet, inden du bliver døbt. Alle tre præster står klar til at døbe, og vi sørger for en rar og hyggelig stemning.

Ventetid

Vi ved aldrig på forhånd, hvor mange, der dukker op, men forbered jer på, at der kan være ventetid mellem dåbene, hvis der kommer mange. Erfaringen viser, at rigtig mange kommer mellem 10-11, så vi opfordrer til, at I spreder jer lidt ud på de tre timer. Alle, der kommer inden for tidsrummet bliver døbt. Vi fylder dog ventetiden ud med kaffe/the/vand og lækre snacks.

Værd at vide

• Hvornår: Den 15. juni mellem kl. 10-13. Ingen tilmelding.
  • Hvor: Kirkeskibet 2450, Topstykket 20 (ved Alfred Nobels Bro)
  • Hvad skal jeg have med: Billedlegitimation, hvis man er over 18 år. Hvis man er under 18 år, skal man have sine forældre med eller fuldmagt fra forældre.
  • Hvor mange gæster: Max 30 gæster per dåb. Du bestemmer selv, hvem du vil have med eller om du vil komme alene.
  • Vidner: Hvis man ikke selv har mulighed for at stille med dåbsvidner, stiller Sydhavn Sogn gerne vidner til rådighed.

Du er velkommen til at kontakte kirkekontoret, hvis du har yderligere spørgsmål.